Balıktaki Omega-3 prostatı önlüyor
Amerika'da yapılan bir araştırmada bilim adamları, yüksek miktarda Omega-3 asidi alan kişilerde Prostat Kanseri riskinin yüzde 60'a yakın azaldığını tespit etti.
US News and World Report dergisinin haberine göre, San Francisco'daki California Üniversitesi uzmanlarınca yapılan araştırma aynı zamanda, Omega-3 yağ asidinin, prostat kanseri geninin etkisini de tersine çevirdiğini ortaya koydu.
Araştırmada prostat kanserine rastlanan 466 erkek hasta ile 478 Sağlıklı erkeğin yemek alışkanlıkları incelendi.
Ayda ortalama iki-üç kez Omega-3 açısından zengin balık yiyenlerin prostat kanserine yakalanma riskinin yüzde 36 azaldığı saptandı.
Haftada bir kereden fazla balık yiyenlerde ise prostat kanserine yakalanma riskinin yüzde 57 düştüğü anlaşıldı.
Omega-3 asidi somon, ringa ve orkinos gibi balıklarda yüksek miktarda bulunuyor.